Tekniikka

Yritysmaailma muuttuu merkittävästi vuonna 2022 – oletko valmis muutoksiin?

Yritykset on tänä päivänä pakotettuja seuraamaan digitaalisia trendejä, vaikka ne eivät kuuluisikaan heidän alaansa. Sosiaalista mediaa ja internetiä käytetään nimittäin markkinoinnissa ja yritystoiminnassa aktiivisesti, koska ne ovat osoittautuneet parhaiksi tavoiksi saavuttaa kohdeyleisö ja luoda heille sopivaa kohdennettua mainontaa.

Unsplash

Tähän mennessä sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin pelisäännöt ovat olleet selviä, mutta tuuli on kääntymässä. Ihmiset odottavat nykyään paljon enemmän kuin pelkkää läsnäoloa netissä ja haastavat yrityksiä täten tuottamaan uudenlaisia ratkaisuja, joissa on otettu myös huomioon uusin tekninen ja yhteiskunnallinen kehitys. Seuraavassa esittelemme niistä osan.

Hybridimallit yleistyvät

Työnteko on jo jakautunut toimiston ja kodin välille. Enää ei pidetä sataprosenttisen varmana sitä, että koko työviikko hoidetaan toimistossa, vaan työntekoa ei pyritä sitomaan tiettyyn paikkaan. Etätyöhön siirtymisen vaivattomuus ja tehokkuus ovat jopa yllättäneet asiantuntijat, vaikka se ei edelleen sovi kaikille aloille.

Niin sanotut hybridimallit kuitenkin yleistyvät myös työnteon ulkopuolella. Ihmiset etsivät kokemuksia, jossa heillä on vapaus valita haluavatko he tehdä sen fyysisessä tilassa vai omassa kotonaan tai muuten vain useammalla tavalla kuin vain yhdellä. Se voi olla liikunnan harrastaminen, ostosten teko, pelaaminen tai yhteydenpito ystävien kanssa.

Yritysten tulisi siis löytää ratkaisuja, jotka sopivat tähän ajatusmalliin ja antavat asiakkalle mahdollisuuden valita useasta vaihtoehdosta. Esimerkiksi nettikasinoilla, kuten casino.netbet.fi, se on tarkoittanut sitä, että asiakkaat ovat saaneet valita, haluavatko he pelata verkkopankkitunnuksilla pikana vai rekisteröityä lomakkeella entiseen tapaan.

Netistä etsitään henkilökohtaisempaa ja yksityisempää palvelua

Netti on paikka viihtyä, tehdä ostoksia ja etsiä ideoita. Monet kokevat kuitenkin jättimäiset sivustot persoonattomiksi ja haluavat saada juuri hänelle rekisteröityä palvelua. Siihenkin on monia erilaisia keinoja, riippuen alasta. Asiakkaille voidaan lähettää henkilökohtaisia tarjouksia suoraan sähköpostiin. Ne voivat perustua aikaisempiin ostoksiin ja täten asiakas voi kokea olevansa arvostettu.

Unsplash

Lisäksi asiakkaille on hyvä tarjota mahdollisuus keskustella suoraan yrityksen työntekijöiden kanssa tai saada palvelua esimerkiksi videopuhelimitse. Jos tämä ei ole mahdollista, henkilökohtaiseen asiakaspalvelun merkittävä apuri on tekoäly. Se voi automaattisesti tunnistaa tietyt asiakasryhmät ja luoda heille personoidun asiakaskokemuksen esimerkiksi ehdotuksilla ja botin palveluilla.

Yhtä lailla nykymaailmassa arvostetaan yksityisyyttä ja siitä, että yritykset pitävät kiinni yksityisyyskäytännön ehdoista. Kukaan ei halua kuulla, että henkilötiedot on jaettu ilman lupaa kolmansille osapuolille.

Pidä tietosi ja sisältösi ajan tasalla

Nettinäkyvyys ei ole nykyaikana vain sitä, että tehdään sivustot someen ja nettiin ja se on siinä. Unohda siis muinaisten sivustojen prototyypit, sillä tänä päivänä sivustoa täytyy aina päivittää ja etenkin pitää huolta siitä, että saatavuuteen liittyvät tiedot ovat jatkuvasti asiakkaiden saatavilla. Päivitä yrityksesi tai myyntitilan osoite karttapalveluun ja muuta aukioloajat heti kun ne muuttuvat.

Päivitä myös muuta sivustojesi sisältöä jatkuvasti uusilla tuotteillasi, ideoilla ja mahdollisesti alan uutisilla. Vastaa sosiaalisen median tileille saapuneisiin kysymyksiin ja täten ylläpidä asiakaspalvelua myös sitä kautta. Älä jää vain istuskelemaan ja odottelemaan tuloksia, niiden tuottaminen digitaalisessa maailmassa on kovan työn takana.

Luo sisältöä monelle eri kanavalle

Kehitä projekteja, jotka kattavat monet eri kanavat ja tarjoavat asiakkaille lisäarvoa. Unohda markkinoinnissa esimerkiksi pelkkä printtimedia, vaan ota digitaalinen markkinointi käyttöösi viimeistään tänä vuonna. Printtimedia on edelleen kallein ja vaikeasti kohdeyleisön saavuttava mainostusmuoto.

Hauskat ja luovat nettitempaukset herättävät uusien asiakkaiden mielenkiinnon. Ne voivat olla esimerkiksi live-striimit somessa, arvonnat tai yhteistyöprojektit toimialaasi sopivien muiden yritysten kanssa. Ihmiset ovat yhdistyneitä nettiin nykypäivänä ympäri vuorokauden, joten pystyt puhuttelemaan asiakkaita paremmin kuin koskaan kyseisessä ympäristössä.

Related posts

Katsotaanpa tulostimen sivuhintaa!

admin