Liiketoimintaa

4 merkkiä siitä, että sosiaalisen median markkinointisi tarvitsee apua nyt!

Okei, olet alkanut käyttää sosiaalisen median voimaa auttaaksesi yritystäsi, mutta siinä on ongelma, sillä ei ole todellakaan ollut toivomaasi vaikutusta. Nämä alustat voivat olla uskomattoman hienoja mainostaessasi yritystäsi ja brändiäsi, mutta vain, jos noudatat tiiviisti joitain parhaita peruskäytäntöjä. Joskus ajattelee, että kaikki menee hyvin, mutta asia on päinvastoin. Hyvä uutinen on, että on olemassa joitain melko helposti havaittavia merkkejä, jotka voivat auttaa sinua havaitsemaan, jos asiat ovat melko nuhjuisia tällä rintamalla. Joten jos mietit koko ketjun uudelleenjärjestelyä, mutta tarvitset hieman tietoa siitä, kuinka havaitset epäonnistumisesi tai menestymisesi tällä areenalla, käytä muutama minuutti tämän lyhyen artikkelin loppuosan lukemiseen, toivomme sen auttavan!
Mikä suunnitelma?
Okei, saamme pallon pyörimään jollakin, mikä saattaa näyttää itsestään selvältä, mutta yllättävän monet meistä jättävät huomiotta kokonaan. Kaikenlainen liiketoimintastrategia tarvitsee suunnitelman, ja sen on oltava sekä vankka että todistettu. Ei ole mitään järkeä yksinkertaisesti puuhailla ja toivoa, että kaikki loksahtaa kohdalleen, koska sitä ei koskaan tapahdu. Jokaisella sosiaalisen median alustalla on tiettyjä parhaita käytäntöjä noudatettavana markkinoinnissa, ja niiden huomioimatta jättäminen merkitsee vain tiettyjä epäonnistumisia.
Vanhentunut sisältö
Jos sosiaalisen median yrityssivuasi tai profiiliasi päivitetään harvoin, vierailijasi huomaavat sen varmasti. He eivät ole vaikuttuneita, ja he alkavat todennäköisesti etsiä muualta, enemmän kuin todennäköisesti kilpailijasi suuntaan. Tästä syystä sinun tulee aina tarjota asiakkaillesi tuoretta ja kiinnostavaa sisältöä. Kerran päivässä on mahtavaa, ja jopa kerran viikossa riittää joissakin tapauksissa. Tutkimukset ovat osoittaneet, että asiakkaasi päättävät todennäköisemmin ostaa jotain, jos heidän toimittajansa ovat vaivautuneet päivittämään julkaisujaan sosiaalisessa mediassa.
Sinä, sinä, sinä
Tehdään jotain heti alusta alkaen, vaikka sinä saatat olla aivot ja raha brändisi takana, asiakkaasi eivät voi välittää vähempää. Joten jos sosiaalisen median sivusi on todella sinun juttusi, älä odota suurta kiinnostusta vastineeksi. Voit lisätä omaa persoonallisuuttasi sekoitukseen ja muutama vinkkaus siellä täällä arvostetaan, mutta muista säästää leijonanosa tuotteitasi tai palveluitasi koskevista artikkeleistasi.
Negatiiviset kommentit ovat tärkeitä
Ole rehellinen, kukaan ei tykkää lukea huonoja asioita brändistään, ja kiusaus poistaa ne voi osoittautua houkuttelevaksi. Mutta kun kuljet tälle tielle, yleisösi usein huomaa ja poimii nämä toimet. On paljon parempi käsitellä ongelmat yhdessä ja tarjota ratkaisu, joka toimii molemmille osapuolille. Kääntämällä negatiivinen asia positiiviseksi tulokseksi voitat luottamuksen ja läpinäkyvä toimintasi on puhtaan bisneskullan arvoista.
Kokeile näitä ehdotuksia ja takaamme, että markkinointikampanjasi tietojen tallentamiseksi ja hakemiseksi on pian todellinen menestys!